Varmt välkomna till Swedish Fashion Councils seminarium "Interior and Lifestyle S/S 19" i Malmö, Stockholm & Göteborg.

Seminariet bygger på Swedish Fashion Councils omvärldsanalys som tas fram av vårt globala researchteam under ledning av Creative Director Sofia-Li Molin. I seminariet presenteras säsongens viktigaste tendenser, material, färger, design, livsstilsfenomen och innovationer. Swedish Fashion Council presenterar också hur nya affärsmodeller, hållbarhetsaspekter och innovationer samt konsument- och konsumtionsbeteenden  påverkar inredningsbilden. Materialet är indelat i tre övergripande teman som tillsammans definierar säsongen vår & sommar 2019.

Seminariet hålls av Jennie Rosén, CEO, Pauline Ström Gunnér, Head of Sustainable Business och Erica Blomberg, Head of Marketing på Swedish Fashion Council.

Onsdag 14 Februari, Malmö Malmö Börshus, Skeppsbron 2
Program
13.00 Dörrarna öppnas (obs, 30 min innan seminariet börjar)
13.30 Föreläsning börjar, tema 1 & 2
14.40 Paus med förfriskningar & fika
15.00-15.30 Fortsättning, tema 3

Fredag 16 Februari, Stockholm Tändstickspalatset, Västra Trädgårdsgatan 15
Program
08.30 Frukost serveras (obs, 30 min innan seminariet börjar)
09.00 Föreläsning börjar,  tema 1 & 2
10.10 Paus med förfriskningar
10.30-11.00 Fortsättning, tema 3

Onsdag 21 Februari Göteborg Auktionsverket Kulturarena, Tredje Långgatan 9
Program
13.00 Dörrarna öppnas (obs, 30 min innan seminariet börjar)
13.30 Föreläsning börjar, tema 1 & 2
14.40 Paus med förfriskningar & fika
15.00-15.30 Fortsättning, tema 3

1600:- exkl moms
I seminariet ingår också en summering av nyckelord och inspiration för säsongen S/S19
OSA: seminarium(at)swedishfashioncouncil.se
www.swedishfashioncouncil.se/seminarier
Vid frågor, slå oss gärna en signal:+46 (0) 702 62 26 27

Anmälan är bindande och måste avbokas minst 2 veckor innan seminariet.

Om föredragshållarna
Pauline Ström Gunnér är Head of Sustainable Business på Swedish Fashion Council. Hon är utbildad nationalekonom och miljövetare och har arbetat både som konsult och coach inom CSR & hållbarhet. Hon har erfarenhet av miljöledningssystem, hållbarhetsredovisning enligt både GRI och FNs globala hållbarhetsmål. Pauline har arbetat i modebranschen med varumärkesuppbyggnad, inköp samt butikschef.

Erica Blomberg är Marknadschef på Swedish Fashion Council. Inom företaget arbetar hon med marknadskommunikation, globaliseringsprojekt, digitalisering och hållbarhet med fokus på digital kommunikationsstrategi. Hon projektleder också programmet Swedish Fashion Talents som är Sveriges största talangprogram för framtidens modeföretag.  Erica producerar och projektleder föreläsningar, events och visningar. Erica har en bachelor i Fashion Studies och är utbildad inom kulturhistoria och marknadsföring med inriktning på CSR, digitalisering & mode. Hon har en tidigare bakgrund från såväl IT-branschen som modebranschen.

 


webbfyrkant.jpg
From Soil To Bin 4.0 - HIGG. Invitation.jpg
inbjudan.jpg