SWEDISH FASHION COUNCIL

Swedish Fashion Council är ett oberoende branschägt forum med målet att följa modets utveckling och främja, stärka, stötta, inspirera och utveckla modeföretag att bli konkurrenskraftiga.

Swedish Fashion Council erbjuder idag ”Fashion Intelligence” – affärsrelevant omvärldsanalys för mode- och inredningsbranschen. Teamet består av ett internationellt nätverk av designer, trendanalytiker, modevetare och journalister som tillsammans skapar skarpa analyser av modetrender och livsstilsutveckling.

Vi skapar trend- och tendensmaterial säsongsvis, deltar i forskningsprojekt, driver talangprogrammet Swedish Fashion Talents, innovationsplattformen Mode Hybrid, vodden Fashionomics samt arrangerar Stockholm Fashion Week. Vi driver även Skobranschrådet.

Swedish Fashion Council är idag flitigt anlitade föreläsare, rådgivare och moderatorer kring mode, inredning och livsstilsfenomen och har under åren arbetat med de flesta svenska varumärkena inom mode, inredning och handel.

Ägarstruktur:

Agenturföretagens Förbund, www.agenturforetagen.se
Stockholmsmässan, www.stockholmsmassan.se
STIL Sko&Textilhandlarna gnm. Svensk Handel Stil,www.svenskhandel.se/stil
Svenska Tekoindustriföreningen, www.sinf.se
TEKO, Sveriges Textil- och Modeföretag, www.teko.se