FASHION GUIDE

Materialet  ”Fashion" är en konkret och koncentrerad guide kring modebilden. Guiden bygger på ett fåtal specifika teman med färgkartor indelade i färghierarkier. Den innehåller även silhuetter, attentionsidor, nyckelplagg och mönstersidor. Allt för att materialet ska fungera som en konkret verktygslåda för er att identifiera, sortera, och prioritera bland tendenser, färger och siluetter i ert kreativa och affärsmässiga arbete. Guidens användningsområde är brett och kan plockas fram i olika skeden inom kommersiell och kreativ verksamhet, från idé till produktion och i slutändan sälj och marknadsföring.

Säsongernas färgharmonier tematiskt med separat färgkarta i Pantone.  

Texter finns på svenska och engelska.

Aktuell säsong SPRING/SUMMER 2019

ABONNEMANG

Guiden kan beställas som lösnummer eller i abonnemang. Abonnemangen löper under ett år och faktureras en gång per säsong (Spring/Summer och Autumn/Winter). Efter avslutat år kan abonnemanget sägas upp löpande under säsong och minst tre veckor innan leverans.  I abonnemang ingår ett digitalt inlogg där allt material finns att tillgå. Levereras i april-maj för höst/vinter och oktober-november för vår/sommar. Alla priser är exkls moms

DELUXE Fashion: 9 500 SEK/säsong
Innehåller Interior guide, värde 7 000 SEK, vår övergripande Inspiration guide, värde 9 000 SEK samt våra Rapporter med omvärldsbevakning från mässor och visningar. Ca 15-20 st /säsong (värde 3 500 SEK).

BASIC Fashion: 6 500 SEK/säsong
Innehåller Interior guide, värde 7 000 SEK, våra Rapporter med summeringar av viktiga händelser inom mode, livsstil och inredning som modeveckor, utställningar, mässor, konst- eller kulturhändelser. Ca 15-20 st /säsong (värde 3 500 SEK).

MINI Fashion: 5 700 SEK/säsong
Inehåller: Fashion guide i tryckt format inkl. inredningsfärgkarta.     

Lösnummer: 7 000 SEK

För löpande uppdateringar finns Rapporter

 

Kontakt: 
Erica Blomberg, Marketing Coordinator
+46 (0)702 62 26 27
erica(at)swedishfashioncouncil.se

Aktuell säsong SPRING/SUMMER 2019

För denna säsong står det klart att vi klivit in i den personligt anpassade modebilden. Vi befinner oss i ett konsumtionens paradigmbrott där konsumenten har tagit kommandot över vad som ska produceras och vill vara direkt involverad.

Teman rymmer mycket energi, trots, stilbrott och upproriskhet, men även ett sökande efter de fasta värden vi vill ska berika våra liv. Vi söker det hantverksmässiga, back-to-basics, vi gräver i arkiv och uppskattar kvalitetsmaterial och hållbara produktioner